HSP - Highly sensitive person

Idag upptäckte jag att det verkar som att det finns en bokstavsdiagnos för mig med, HSP. Känner igen mig i så mycket i den här artikeln som man finner i dagens SvD. Fascinerande!
Hela mitt liv har i princip alltid känts som en berg- och dalbana, fyllt av toppar och dalar. Antingen är jag högst upp bland molnen eller så långt ner man kan komma, rent känslomässigt talat. Jag blir lätt jätteglad men jag är samtidigt väldigt känslig och sårbar och har ibland löjligt lätt för att bli ledsen också.. Det finns liksom inget mellanläge.
Och jag är helt okej med det.
Hellre överkänslig än oförmögen att känna överhuvudtaget.

Kommentarer
Postat av: lisa

OJ vad jag känner igen mig! just därför är jag så sjukt tacksam över att sitta hemma och jobba i lugn och ro utan massa intryck att ta hänsyn till. tur att man är gift med en man med hög "gåsfaktor"... :)

2012-04-25 @ 13:24:38
URL: http://lillymaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0