Mitt 2012

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

 

Blev gravid och födde barn (!)


Har du några nyårslöften?

Dumt med löften men ja faktiskt. Jag är väldigt nöjd med att jag redan gått ner mina gravidkilon denna sidan året men mitt nya mål är gå ner 10 kg till maj månad. Träningen har jag lovat mig själv att ta tag i igen i januari.

 

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

Lisa, som kom att bli min mentor när jag då och då nästan blev tokig under min egen graviditet <3 
Lisa och Simon fick allra finaste Elliot i somras.

Sedan flera av mina kollegor! Pernilla och Carl. Sofie och Tobbe. Alexandra och Fredrika med deras respektive.
Babyboom på jobb!:)

Vilka länder besökte du?

Danmark, Italien och Grekland.

Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas?

14 oktober


Vad var din största framgång 2012?

Love. Om man nu kan se det som en framgång att bli gravid och föda världens finaste kille. Jag väljer att göra det.

Även att bli mamma och fixa mammarollen så bra som jag faktiskt gör. Det trodde jag nog inte om mig själv!:)


Största misstaget?

Att vi gjorde resan till Rom i februari. Jag var i femte veckan när vi besökte kulinariska Italien och hade sett framemot en enorm matfrossa. Under fyra dagar lyckades jag knappt få i mig något mer än cheeseburgare vilket fick mig att tappa allt mod. Jag blev så less på min graviditet redan innan den knappt hunnit börja. Min avsaknad av aptit förstörde mer eller mindre den resan för mig.

Bästa köpet?

Får man lov att skriva barnvagn eller blir det för mycket mammablogg nu..? Vi köpte en begagnad Emmaljunga i jättebra skick och till ett oförskämt bra pris av min brors vänner och har inte ångrat det en dag. Love älskar sin vagn och kan sova i den både natt och dag om han får välja:) En utsövd bebis ger utsövda och glada föräldrar så det är lätt bästa köpet 2012.

Vad spenderade du mest pengar på?

Inte frågan om vad det här året. Snarare vem.
Love. :)

Gjorde någonting dig riktigt glad?

Ett positivt gravtest i början av februari!
Och såklart Love.

Love gjorde mig till världens lyckligaste person söndagen den 14 oktober då han efter en väldigt lång väntan äntligen kom ut. Som jag hade längtat efter honom <3

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2012?

Euphoria. Some die young. Mannen i den vita hatten.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Vilken berg- och dalbana 2012 varit för mig rent känslomässigt! Mina graviditetshormoner har satt hela min hjärna i gungning ibland, framförallt i början och slutet av graviditeten. Aldrig har jag varit så lycklig som när jag fick reda på att jag var gravid. Samma starka känslor upplevde jag i samband med förlossningen. Ungefär som att nu fattar jag. Det är nu mitt liv börjar på riktigt och jag var så sjukt glad. Glad över Love. Glad över Micke och att vi lyckats skapa denna fantastiska kille tillsammans. Jag kände mig nyförälskad all over igen och vi bara grät av lycka på BB och den första tiden hemma tillsammans. Man fattar liksom inte. Men mycket tid däremellan, från att jag blev gravid till att Love kom ut upplevde jag som väldigt jobbig rent mentalt vilket gjorde mig ledsen och nedstämd från och till. Jag trodde nog att barn på sitt sätt skulle innebära slutet för min frihet och stora delar av mitt liv som jag faktiskt trivdes väldigt bra med. Jag var nog rädd att jag skulle förlora mig själv helt och hållet. Jag såg bara hindren, inte möjligheterna. Idag vet jag bättre. Men då när jag var mitt uppe i det skrämde det mig väldigt mycket att vara gravid och ovissheten om hur livet skulle komma att bli. Jag njöt inga stora delar av min graviditet. Inte alls. 


I juni fick marsvinshimlen den bäste av de bästa. Vincent blev sjuk och det fanns inget annat att göra än att låta honom somna in. Jag kommer alltid att sörja Vincent och det faktum att Love aldrig fick träffa sin storebror. Det gör fortfarande alldeles för ont att tänka på det och på honom. Jag jobbar fortfarande på ett inlägg helt dedikerat till Vincent. Men det gör så ont. Det är möjligt att jag aldrig kommer att bli klar med det. Jag låter det vara ett tag till så får vi se sen.

Vad önskar du att du gjort mer?

Njutit mer av min graviditet! Och slappnat av mer. Men det är ju jag i ett nötskal att oroa ihjäl mig. Så:)

Favoritprogram på TV

Torka aldrig tårar utan handskar. Viktigaste och bästa dramaserien som SVT visat på länge.

Vad gjorde du på din födelsedag 2012?

Jag var på maskerad. Pillan fyllde 30 och jag fick chansen att klä ut mig till Madonna dagen till ära. Riktigt bra födelsedag!:)

Hur skulle du beskriva din stil år 2012?

Säger bara långklänning. Gick i långklänning hela sommaren och en bit in på hösten. Kände mig fin i det med min lilla kula på magen och allt. Annars väldigt mycket svart som vanligt. Mycket tunikor och leggings.

Den bästa nya personen du träffade?

Love <3




Kommentarer
Postat av: Johanna

Åh sista bilden! Kärlek

2013-01-08 @ 21:18:59
URL: http://aprillaprill.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0