Baby Love

Det är bebis mest hela tiden i mitt huvud just nu. Jag går snart in i vecka 30, tycker att tiden rusar iväg för tillfället, men det är bara bra. Det ger mig dåligt med tid att fundera kring det som jag fasar för mest, the big F. Kanske är jag dum som inte läser på en massa. Rent teoretiskt har jag ju möjligheten att förbereda mig så gott jag bara kan. Men nej, jag väljer hellre att sticka huvudet i sanden, förlitar mig på att Micke som slukat en del pappaböcker är påläst och att föräldrautbildningen i augusti på MVC ska räcka. Jag orkar inte förbereda mig på det värsta eller ännu hellre såklart, det bästa. Det blir ändå aldrig som man tänkt sig.
Terapi för mig och balsam för själen är just nu att fixa till det så fint vi bara kan för Lillfisen. Jag lägger mycket fokus på vackra ting för tillfället. Det ger mig harmoni. Äntligen är Narniaskåpet färdigt:) Och i helgen har vi kört runt på lite olika loppisar och gjort riktigt fina fynd både till honom och till oss. Och så har jag fått världens finaste Baby Luck halsband av mamma <3
 
Vår första semestervecka har varit riktigt bra:) Saknar inte jobbet det minsta, men det är väl helt i sin ordning när man är ledig tycker jag.
 
Några bilder på våra vackra ting följer härnäst..
 
Helgens loppisfynd
 
En plastmatta att dö för till babyrummet.
 
Baby Luck - älskar det och bär det hela tiden!
 
Och nu står narniaskåpet äntligen redo att fyllas med magi! (och babykläder..)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: lisa

fina du! jag läste rätt mycket om själva förlossnings-förloppet, men det mesta försvinner när man är där. barnmorskorna är så himla duktiga och har koll. så länge man håller inställningen att smärtan inte är farlig. det som jag hade nytta av var böckerna om avslappning och andning, speciellt en som heter "innan du föder" av anna wilsby. boken är johannas men du får jättegärna låna den om du vill. bara hojta om du vill ses och få pepp. tänk också att det är en så HIMLA kort del av resten av era liv tillsammans med lillfisen. stor kram!

2012-07-17 @ 13:05:48
URL: http://lillymaria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0