Vecka 40 + 3

Ännu en vecka har snurrat förbi ganska så fort med tanke på hur mycket oplanerad tid jag har nuförtiden.
Gillar ju struktur, planering och kontroll och försöker planera mina planlösa dagar så gott det går nu när vi går här och väntar..
 
Såhär har min vecka, mer eller mindre, sett ut i text och bild:
 
Veckan började ju grymt bra med firande av vår första bröllopsdag!:) Jag fixade bröllopslunch och en
liten gåva till Micke som ni får se när lilla L tittat ut..
 
Så kom tisdagen som bjöd på förmiddagsfika och film hos storebror. Såg klassikern Mallrats, älskar den fortfarande. På kvällen träffade jag Emma för en liten AW på Utposten. Jättemysigt och supergod
chili con carne! Rekommenderas!
 
Onsdagen regnade bort. Framåt lunchtid kände jag mig dock stark, trotsade vädret, och gav mig iväg till Pålsjö för ett par kilometers promenad. Sorgligt men orkar inte mycket längre sträckor i stöten för tilllfället. Längtar tills jag kan börja jobba på min kondition igen. Saknar såväl långpromenaderna som träningen som tusan!
 
Torsdagen svepte förbi. Blev en heldag med mamma. Först lyxfrukost här med frallor och massa goda
tillbehör. Sedan drog vi ner till Nova i Lund och gick och strosade ett par timmar. Lunchade och shoppade
lite. Det är dyrt att gå hemma och bara vara mammaledig tycker jag.. Särskilt med tanke på att bebben
inte ens kommit än. Jag unnar mig för mycket vill jag tro. Men vad annat kan man göra just nu?
Köpte årets vinterjacka också och är så nöjd! Kommer att känna mig grymt snygg i den, om några veckor
eller så..
 
På fredagen planterade jag höst i våra blomsterlådor. Blev riktigt bra!:) Blev även en film hos storebror
efter förmiddagens blomsterbestyr. Dock ingen klassiker denna gång.. En zombiefilm från tidigt 80-tal.
Hu så dålig den var.. men Ballerinakex, muffins och en piggelin satt fint.
 
Och idag/lördag har det blivit en snabb tur till Väla och därefter lunch på Ikea. Hämtade ut lite paket också
och fann bl.a. den här boken. Bara omslaget är värt att dö för. Och grymma Fredrik Backman skriver
som ingen annan.. Sjukt rolig och begåvad!
 
 
Nu skulle vi egentligen varit på bio och sett Hypnotisören men det blir en kväll i soffan istället. Ska försöka orka köra ett par maskiner tvätt och börja packa bb-väskan så smått. Bara skjuter på det hela tiden men vet ju vad jag ska ha med mig så egentligen är det ingen panik..
 
Skönt att september börjar närma sig sitt slut. Månaden kan sammanfattas med ett enda ord för min del,
en enda lång VÄNTAN. Tror så mycket mer på att oktober kommer att leverera. Nya tag på måndag!:)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0