Selma, Adel och Emma

Kanske har du redan hört talas om Selma 1 år vars pappa Adel förmodligen kommer att bli utvisad till sitt hemland inom kort.
Man anser att flickan har ju sin mamma här, hon behöver inte sin pappa. Ja, jag vet hur sjukt det låter.
 
Det finns saker att göra. Det finns namnlistor att skriva på.
Än är det inte försent. Jag är själv nybliven mamma sedan 3 månader tillbaka och gråter inombords när jag tänker på Selma, Adel och Emma.
Tänk om Micke, min man och pappa till vår son Love inte skulle få vara med och delaktig under Loves uppväxt? Tanken gör mig livrädd.
Ingen familj ska behöva ha det så.

Fotograf Lena Larsson är mycket engagerad i Selmas familj och har även skrivit ett öppet brev till migrationsverket.
Du kan väl läsa hennes inlägg och sedan ta ställning.
Det finns saker att göra i detta ärende. Vi kan göra skillnad och än är det inte försent.
 
Läs Lenas brev till migrationsverket här:
http://www.lenalarsson.com/going-ons/se-till-den-som-liten-%C3%A4r#comments
 
Här kan du skriva under om du är med och kämpar för Selma, Adel och Emma:
 
http://namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=6878#.UP5G2uhZlaS
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0