Tandsprickning

Du kryper upp till mig
Vill bara vara och se på Tweenies
Du är så varm
Jag känner hur din kropp blir tyngre
Dina andetag likaså
Aldrig sover du i min famn
Bara när du inte är ok
Jag borde passa på att njuta av
din plötsliga craving för närhet
Men det går inte
Inte när du är så ledsen
Du vaknar med ett ryck i mina armar
Skrämd ser du på mig
Varför mamma? läser jag i dina ögon
Och så kommer panikgråten igen
Den som inte går att trösta bort
Den som bara måste härdas ut
Tills du inte orkar gråta mer
Och bara sitter och hulkar
Med tom blick
Maktlös och hopplös är jag
Glansig i ögonen
Men jag behåller mitt lugn
För din skull
Varje gång är det såhär
Varje gång tar det en bit av
Mitt mammahjärta
Älskade Love, jag hade burit din smärta och ångest barfota till Kina och tillbaka
Allt för att du skulle slippa
Ha ont
Om jag bara kunde
Förbaskade jävla tandsprickning


Kommentarer
Postat av: Johanna - mamma till Love

Åh, Louise! Jag börjar typ gråta när jag läser din blogg för du skriver så fint och så bra. Stackars lilla Love, hoppas det går över snabbt för honom!

2013-09-12 @ 21:35:34
URL: http://emeliejohannaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0