"Du är en ängel. Fortsätt vara god."

Åh, jag går fortfarande på små moln efter gårdagens konsert. Blir som fjortis på nytt när det kommer till Laleh och hennes musik. Att uppleva Laleh live och småsnacka efteråt tar mig direkt tillbaka till mina "riktiga" fjortisdagar när jag hängde utanför KB i Malmö i hopp om att få träffa Skunk Anansie och få en autograf. Eller när jag gjorde bort mig inför Jocke Berg efter en Kentkonsert på The Tivoli i Hbg, vi snackar då tidigt 2000-tal, vilket knappast gör saken bättre, och jag är dig evigt tacksam CARRO för att du pushade mig att gå fram:) INTE. Att stanna kvar efter en konsert i väntan på lite gott snack eller annat är inget som jag direkt roar mig med idag. Det tilltalar mig inte längre, med undantag för söta Laleh då. Att Laleh blir av intresse har inte bara att göra med att hon enligt mig är Sveriges bästa liveartist som vi skådat under 00-talets senare hälft, det är inte heller enbart hennes härliga personlighet och uppenbara kärlek till det hon gör. Det handlar om MUSIKEN. Många av hennes sånger är så lätta att relatera till och hon levererar dem ALLTID med sådan innerlighet att stora delar av kvällen igår blev en enda stor cryfest för mig.♥  Efter ett fint samtal och massa kramar skrev Laleh ännu finare ord på postern vi hade med oss: "Du är en ängel. Fortsätt vara god."  Oh yes, Laleh lockar fram fjortisen i mig men det gör inget. Jag känner iallafall att jag lever.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0