Lika som bär vol.4

FINALLY! Japp, MaryJet är ute ur leken och Tove är ett steg närmre finalplatsen i Globen. Allting är i sin ordning med andra ord, skönt det:) Det slog mig först idag förresten, vem MaryJet är så lik. Har funderat på det i veckor..Det är någonting med ögonen, och så kom jag helt plötsligt på det. Hon påminner ju om IKA NORD från Ika i Rutan, minns ni? Det knepiga barnprogrammet med Ika och skelettet Åke som man bara inte kunde låta bli att se på och fascineras av.. Vidare bra var det ju inte egentligen, men jag minns hur jag satt klistrad framför kluriga Ika i slutet av 80-talet;) Egentligen tycker jag nog att MaryJet är som mest lik Ika Nord när hon gör Findus i Pettson och Findus Julkalender som sändes på 90-talet men hittar ingen bra bild som påvisar det. Så en bild från Ika i Rutan får duga vid min jämförelse av dessa två KULTURARBETARE.


Let's start a band!
MaryJet and the PET(S)
Kanske hade funkat?:)

Kommentarer
Postat av: simone

Du har fan rätt!:)

2009-11-29 @ 12:41:10
URL: http://siimonekarlsson,blogg,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0