♥This is it ♥

När jag var och såg Fame igår visades trailern för Michael Jacksons dokumentärfilm "This is it" som har premiär nu i dagarna. Det känns fortfarande så overkligt och konstigt att Michael inte finns längre. Jag menar, vi snackar kungen av pop vars musik och dans är så ingjuten i min barndom och uppväxt att jag inte kan eller ens vill föreställa mig hur färglöst och tråkigt mitt 80- och 90-tal hade varit utan honom. Jag tycker synd om dagens alla kids, som inte får växa upp med långlivade och varaktiga artister och legender som Michael Jackson. Den sortens artisteri och stjärnor skapas inte längre.

Trots att Michael verkligen var kung och hjälte bland folket glömmer man nästan bort att han faktiskt var människa i första hand. Däri finner vi nog mycket av problematiken kring hans alltför tidiga bortgång vill jag tro. Det är precis som att vissa kändisar, några få.. som uppnår sådan stjärnstatus som Michael, blir mer och mer onåbara allt medan tiden går, nästintill övernaturliga och framförallt odödliga. Michael var mer eller mindre helgonförklarad redan innan han lämnade oss och nu när han inte finns bland oss rent fysiskt längre skulle det inte förvåna mig om det upprättas en religion i hans namn om det inte redan gjorts. Hur sjukt är inte det?

När han gick bort i somras, FÖRST DÅ, känns det som att det gick upp för allmänheten att Michael i grund och botten faktiskt bara var en människa av kött och blod precis som alla oss andra DÖDLIGA. Mina ord räcker inte till längre..En person som förklarar Michael och hans storhet så mycket bättre än vad jag gör är hans kvinnliga motsvarighet inom musikens värld, Madonna. Hjärtskärande, avskalat och vackert är hennes tal till Michael från VMA 2009. Lyssna och se här.


Like a castle
Built upon a sandy beach,
Gone too soon

Kommentarer
Postat av: josefinöstevik

åh jag älskar honom.

han var en bra människa, ödmjuk, söt,

helhjärtad. allt han ville var att förändra världen. han gav bort miljoner av hans pengar för att hjälpa barn. alla historier folk hittat på om att han var en pedofil, att han ändrade hudfärg med flit. dom är påhittade verkligen, man märker på honom att han talar sanning, han verkade så sorgsen på något sett. + så hade han ju en hudsjukdom. we will never forget you michael.

you told us that we are the world

rest in peace king of pop , we love you ;'(

2009-10-29 @ 23:47:57
URL: http://josefinostevik.blogg.se/
Postat av: Tiny

Nu har jag svarat på alla frågor i frågestunden! Check it out ;)

Ha en bra dag!



Cheers,

Tiny

2009-10-30 @ 02:44:58
URL: http://tinyz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0