No power and no man could go to history when there's no time

På tal om det här med tid.. Jag vet att jag har snurrat in mig rejält på det där..Att tiden aldrig räcker till, att man inte hinner med allt man ska. Effektiv arbetstid kontra kvalitetstid..kan kännas som ett ständigt dilemma ibland. Och man behöver ju faktiskt rimliga doser av båda för att må bra. Talar förstås inte för alla, men jag behöver iallafall det. Vardagar..helger...veckor utan någon inskjuten arbetstid ger ju ingen kvalitetstid...Antingen blir det bara ett stort flytande blurr av alltihop som kanske resulterar i en massa onödig tid att slå ihjäl eller så är vi inne på det som kallas SEMESTER, men det är ju inte riktigt det jag pratar om:)

Det är en svår balansgång, och ibland känner jag det som att mitt liv är en ständig kamp mot klockan. Det är så mycket jag vill hinna göra och uppleva på så kort tid...så tänker mitt huvud hela tiden. När jag fastnar i sådana tankar önskar jag att tidsbegreppet inte fanns, att ordet TID och innebörden av det överhuvudtaget inte existerade..

No power and no man could go to history when there's no time..

Laleh och Ace, ni har så rätt:) Det ÄR vi som bestämmer och det här ÄR INTE allt som finns..
Jag behöver bara påminna mig själv om det ibland.

Speaking of Time...
Två andra personer som kämpar med/mot tiden fast under helt andra omständigheter är Henry och Clare i Audrey Niffeneggers roman "Tidsresenärens hustru".. De båda möts för första gången när Henry är 36 och Clare 6 år. Henry är dock tidsresenär och kastas ofrivilligt fram och tillbaka i tiden..Vill du läsa en sjukt vacker och omöjlig kärlekshistoria så är detta boken för dig. Det var mer än 3 år sedan jag själv läste boken och jag minns fortfarande hur jag kunde gråta till vissa sidor.. En typisk pocket som jag bara inte kan förmå mig att slänga:)
Att jag tar upp den nu igen har mycket att göra med att boken blivit film och "The Time Traveler´s Wife" har premiär på bio nu i höst.


Jag lär återkomma med mina åsikter om filmen så fort jag sett den.
I väntan på det har jag som sagt ett hett tips, läs boken:)




Kommentarer
Postat av: vesna

Naawh sööt du e :) blir så glad .. min blogg har lite allt möjligt.. kanske därför =)



tack igen sötnos.

2009-09-21 @ 20:44:35
URL: http://vesna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0