Sometimes love could kill you †

Ibland lyssnar Blunder för mycket på vad jag säger. Det är ju egentligen inte något dåligt i sig, men jag är en ganska pratglad individ. Jag snackar på om allt och inget och virrar då och då in mig i samtal och funderingar utan något egentligt syfte eller eftertanke. Min käre Blunder pysslar ju med musik så ibland resulterar mina tankar och ord också i musik, har jag lärt mig att förstå:)

Som den gången när vi pratade om KÄRLEK...stark, passionerad kärlek som inte alltid är lycklig kärlek trots att känslorna finns där från bägge parter. Jag menade då och nu att ibland räcker kärleken inte till...trots att man älskar varandra in i döden, så är det inte en garanti för att man är lyckliga tillsammans ändå. Så många yttre faktorer kan tränga sig på och söndra allt det som egentligen ÄR underbart. Ett exempel på det är när man älskar varandra på avstånd. Bara själva avståndet kan sakta men säkert döda den kärlek som egentligen och ALLTID finns där bara man är tillsammans. Det kan verka motsägelsefullt för egentligen tror inte jag att den sanna kärleken har med geografi och fysiska avstånd att göra. Den finns där oavsett. Men kanske orkar man inte kämpa lika mycket för det som man inte har inom räckhåll... Kanske ger man upp till slut...

Som sagt, stora tankar att fundera kring...och som min Blunder uppenbarligen fortsatte att resonera över
även efter den där gången när vi pratade om Kärleken..

Kort därefter hade han skrivit ännu en låt till mig.
Lyssna/klicka här:

♥ Blunderhead - The Touch ♥

You say love is not enough..Sometimes love could kill you..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0