Min midsommarnattsdröm

Imorgon är det midsommar. För många innebär det drömmar om vackert väder, trevligt umgänge, sill, jordgubbar och nubbe. Romantikern plockar sju sorters blommor och lägger under huvudkudden med förhoppningen om att den stora kärleken ska uppenbara sig i midsommarnattsdrömmen. Precis som alla andra år när det närmar sig denna högtid har veckans snackis dock varken handlat om sill, jordgubbar eller potentiella kärlekar. Nej, frågan som alla ställer sig och undrar in i det sista är såklart: HUR BLIR VÄDRET? Jag säger inte att jag är annorlunda. Jag vill också ha sol, blå himmel och värme när det vankas midsommar. Så dumt egentligen. Som om vädret utomhus spelar någon som helst roll. Med min älskling och i bästa vännernas sällskap är det alltid sol, blå himmel och värme oavsett hur mycket sol eller regn vi får till midsommar. Det finns ingen vädergud i universum som kan ändra på det. Störst av allt är kärleken och så länge jag har kärlek omkring mig imorgon är min dröm om en perfekt midsommar uppfylld.

Vad drömmer du om till midsommar?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0