Tal till brudparet

Celine och Henrik,

Ständigt möter och springer vi på massor av människor. Nya kontakter och band knyts, en del är enbart tillfälliga för stunden, andra varar för en längre period. Få varar livet ut.

Det är sannerligen inte varje dag som man ramlar in i någon där man mer eller mindre direkt upptäcker en klockren kemi och överensstämmelse. Som att allting faller på plats. Tyvärr Henrik, just i det här fallet talar jag inte om kärleken mellan dig och Celine. Det här handlar om en annan sorts kärlek, vänskap. Livslång vänskap vågar jag nog tillägga vid det här laget.

Celine, minns du allra första dagen på Campus? När du och jag blev ihopparade inför den där första uppgiften som vi skulle lösa tillsammans. Tänk, där stod vi. Två nyfikna och lite obekväma främlingar som fram till det ögonblicket endast hade en sak gemensamt, valet av utbildning. Idag, nästan 10 år senare och med ett helt decennium av äventyr tillsammans i bagaget undrar jag vad vi INTE har gemensamt. Med dig är allting okonstlat och okomplicerat. Du har en värme och ödmjukhet som är så Du. Det är svårt att beskriva i ord men i ditt sällskap är jag trygg, det är okej att bara vara och det är precis det vänskap handlar om, hur klyschigt det än må låta.

Med Henrik vid din sida ser jag numera en lite annorlunda Celine. Så mycket gladare, lugnare men framförallt starkare. Det finns inget så rogivande som att se sin bästa vän i harmoni så stort tack till dig Henrik, för ditt goda inflytande på Celine och för att du gör henne så lycklig.

Idag är vi här för att fira er och er kärlek till varandra och ni är verkligen så fina tillsammans. Så lika på så många sätt. Ni munhuggs lika bra. I spel är ni lika dåliga förlorare, eller fuskare..vilket är det nu Henrik? Skämt åsido, underhållningen är alltid på topp i ert sällskap och ni är bara så härliga att vara med. Jag är så stolt och lycklig över er mina vänner.

Med detta vill jag utbringa en skål för Henrik och Celine.

All min kärlek och lycka till er!


Kommentarer
Postat av: Fröken C

Vilket underbart vackert tal direkt från hjärtat! Det är så det ska vara.



Kramar

2010-05-30 @ 13:58:35
Postat av: Anonym

Vilket underbart vackert tal direkt från hjärtat! Det är så det ska vara.



Kramar

2010-05-30 @ 13:59:54
Postat av: Anonym

fin blogg:)

2010-05-30 @ 17:14:49
URL: http://bellechica.blogg.se/
Postat av: Josse

Ska du hitta på något speciellt idag då? :)

2010-05-31 @ 16:45:39
URL: http://josefinesoderberg.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0