Långsökt?

Sitter och tittar på Idol och så blir det dags för Weise att entra scenen och i samband med fredagsfinalens 90-tals tema väljer han att framföra Baby I love your way. En bra hit från en svunnen tid, ingen tvekan om saken. Allra mest förknippar jag dock låten med soundtracket till en av 90-talets bästa filmer, Reality bites. När vi snackar 90-tal så är ju ändå Winona Ryder (Lelaina i filmen) stjärnan av stjärnorna. Vad vore 90-talets Hollywood utan Winona? Vad vore MITT 90-tal utan Winona? Som ett pussel med en saknad pusselbit. Ryder var ju klockren i klassiker som Beetlejuice, Edward Scissorhands, Andarnas hus etc. etc. Winona och Johnny Depp var det passionerade och stökiga kärleksparet både på filmduken och utanför. Herregud en sån härlig tid! Så jag säger tack till Andreas Weise som ikväll påminde mig om två stora luckor i min lilla men inte desto mindre viktiga dvdsamling. Har just åtgärdat detta och klickat hem Reality Bites och Girl, Interrupted.

För övrigt, när det kommer till Idol, så röstar jag såklart fortfarande på Jay och ingen annan!
Allra minst Weise och Geir..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0