Life moves pretty fast. If you don't stop and take a look around once in a while, you could miss it.

Just kommit hem från en shoppingtur på Väla och NYA Ikea. Plockade först hem det allra nödvändigaste inför min resa nästa vecka och därefter blev det ett besök på världens nyaste Ikea-varuhus. Det var stort, väldigt stort. Kändes exakt som varuhuset i Malmö. Det blir nog jättebra när jag väl vant mig..Just idag kändes det bara too much och som en enda stor cirkus. Även om vi inte letade efter något särskilt på Ikea gick vi självklart inte därifrån tomhänta (finns det någon som lyckats med det?:). Blev ett påslakanset, förvaringslådor, ett paraply och en tandborstmugg. Blunder kollade även in ett nytt skrivbord, jättesnyggt faktiskt. Får nog fundera på det..:)

Från det ena till det andra. Jag vet att mitt tjat om 80-tals klassiker inte har någon ände. Men om du gillar film , vill upptäcka en ny värld och är helt obevandrad inom denna era av fantastiska high school komedier finns det en film som du måste börja med. The high school film av high school filmerna. Jag pratar om filmen som tillsammans med Dirty Dancing summerar stora delar av min barndomstid och som i "vuxen" ålder då och då tar mig med på en tripp längs memory lane. Jag talar givetvis om Ferris Bueller's Day Off. Som jag kan sakna mitt 80-tal, mitt 90-tal.. Till slut blev uppenbarligen även jag tillräckligt gammal för att uttrycka den fördömda frasen  Allt var bättre förr..

Njut av trailern (och din ungdom..:) och ha en fortsatt UNDERBAR helg!!♥


Kommentarer
Postat av: andrea

Fin blogg! :)

Allt bra med dig?

Kram!

2010-09-05 @ 11:09:05
URL: http://andiies.blogg.se/
Postat av: andrea

haha okej. :) härligt med fint väder ;P Jodå det är bara bra med mig :) Vad gör du?

2010-09-05 @ 13:13:01
URL: http://andiies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0