Vad det handlar om

För några dagar sedan skrev jag ett mail till Michaela Forni. Jag skrev om allt och inget. Om mitt liv, om kärleken till Micke och vårt stundande bröllop. Framförallt skrev jag till henne för att jag ville berätta att vi lånat en av alla hennes fantastiska texter till vårt vigselprogram. Aldrig hade jag väl väntat mig den responsen som jag fick. Michaela skrev ett så fint och ärligt mail till mig och så blev det visst ett inlägg om det på hennes blogg också.
Inlägget hittar ni här.

Och texten som vi lånat är den här:

Vad det handlar om

Det handlar inte om att få vem man vill. Det handlar om att få den man vill ha. Det handlar inte om att vara med människor. Det handlar om att vara med just den människan.
Det handlar inte om att kunna gå hem med vilken snygging som helst en lördagnatt. Det handlar om att gå hem med Honom.
Det handlar inte om att vara omringad av folk. Det handlar om att vara omringad av dem eller den som älskar dig.
Det handlar om skrattanfall och vackra händer.
Så är det bara.

Förstår du?
Har du känt det?
Känner du det?





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0